onsdag 25 februari 2009

En äventyrlig dag för små

Idag provade vi Burger King som faktiskt hade vegetarisk hamburgare. Det blev lite kommunikationssvårigheter och barnen fick till slut två apelsinjuice och två stora cola. Och man ska ju inte lämna mat eller dryck så barnen blev övertalade att dricka även colan efter apelsinjuicen, trots att Svea med viktig min protesterade med: "Mamma, vad har tandläkaren sagt om sådant där?!" och Karl Einar redan tidigare påstått att det bara är tjuvar som dricker cola (kopplingen mellan människor med tandtroll och tjuvar är något oklar, men båda är nog onda). Efter att Karl Einar hällt i sig sin cola konstaterade jag (Ethel i detta fall, jag tar på mig hela skulden) att jag tvingat min son att upptäcka läskens förrädiska värld för att jag inte ville hälla ut en mugg vars innehåll uppgick till 4,50 svenska kronor. Svea vägrade hårdnackat så hon är än så länge besparad.

Därefter gick vi till Tamani Kids Adventure Land där barnen sprang sig genomblöta i tunnlar, bollhav och rutschkanor, så det kanske inte var så dumt att pumpa dem med 0,8 l dryck innan ändå. Men allra roligast tyckte de ändå det var att åka bajaj hem, dvs trehjulig motorcykeltaxi, så nästa gång de vill ha äventyr räcker det nog med en skumpig tur runt kvarteret med en rejäl dos avgas och tinnitus.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar